September 17, 2011

Dunkin Donuts :*

Huh ...~Finally, the day was came to me. What is it?
It's about my day with myself. I should have a time with myself to introspected what kind of mistakes that I've done in the past or a week ago. Nah, my plan for today is ... spending my times in Dunkin Donuts Store which placed in the Ekalokasi Plaza. I knew that I could be the one of extravagant peoples who threw away they money everywhere a.k.a LAPER MATA.

Here's the items which I bought at Dunkin Donuts :

It's the first items which I ordered today on Dunkin Donuts.
Their HOT CHOCOLATE is ... G O R G E O U ! ! !
I love their spoons shape. Small and Adorable (my opinion)

Let's saw it closely!
I love this drink more than iced chocolate. Then, a things which I like more from this drinks is ... the price is cheaper that the iced one. Only IDR 19.500 (not included tax)

It's my favorite sandwiches in Dunkin Donuts = Sunny/ Scramble Egg
The price ... I'm forgot friends. Because I was thrown away the bill after I paid and took a pictures of it. hehe. It's the simple and healthy sandwich there. Because it's not including any meats inside. Only an eggs and vegetables. 

So! Maybe I was spent my money about IDR 40.000 only for today.
Actually the total prices for this meals is IDR 42.000, but I used my DISC card. So, I got 10% of discount. it safes me (little bit). I don't know if only Males who worked on Dunkin Donuts Store which placed in Ekalokasari Plaza, but I didn't see any Females worker there. And today, I met my friend with her family when her walked away in front of Dunkin Donuts Store and called my name : "Utaaa .... " -waving to me.

Terus, ada cerita yang bikin heboh banget deh hari ini. Hahhaa
Hanya sekedar meny- share aja sama kalian.
Jadi gini ceritanya :

Pas gua lagi makan di Dunkin Donuts ini nih, pas banget cuma gua seorang yang duduk disana. Ngga ada orang lain tuh. Yaudah, gua mah nyantai aja. Mulai dari ngerjain PR di Dunkin Donuts itu, sampe ngelanjutin 'novel' singkat gua, gua lakuin disitu. Sampai terdengarlah suara gebrakan meja dan teriakan wanita dari arah meja belakang saya (berhubung gua duduknya ngebelakangin para costumers lain, jadi ngga tau deh apa yang terjadi. Yang jelas mah selanjutnya ...) 'GUA NGGAK BUTUH UANG LU!' dan berkat kalimat singkat yang cukup keras inilah, akhirnya saya memalingkan kepala saya dari arah buku tulis KIMIA yang amat meny*******. haha. Pas gua nengok, itu cewek udah pada jenggut-jenggutan rambut (padahal udah pada punya rambut sendiri! Masih aja pengen rambut orang lain). Ngeliat kejadian itu, mas-mas yang kerja di Dunkin Donuts langsung ngelerai mereka (secara, mereka baru aja beli makanan di Dunkin Donuts, gitu.) Nah, cewek yang satu dipegang sama mas-mas Dunkin Donuts, yang satunya lagi dipegangin sama security dan langsung dibawa keluar. 

Dan tau apa yang bikin kocaknya dari cerita ini?!!? Mas-mas Dunkin Donuts nya kan masih megangin tangan si cewek yang satunya itu, pas si cewek ini memberontak, mas-masnya malah menguatkan pegangannya. Lalu si cewek berkata : 'Mas! Lepasin tangan saya dong!' Mas-masnya malah diem aja (mungkin dia fikir, ini anak SMP bakalan ngelanjutin berantem lagi) si cewek itu berkata lagi 'Mas lepasin dong! Gue mau pulang!' dan Mas-mas Dunkin Donutsnya nyeletuk berkata 'Oh yaudah, hati-hati.' idih ... bener-bener anak SMP! Udah dilepasin sama mas-mas Dunkin Donuts, dia langsung ngejar cewek yang dipegangin sama security Elos dan langsung menuangkan minumannya dengan tepat diatas kepala wanita yang berantem dengan dia tadi. Dan yang lebih heboh lagi, itu pertengkaran masih berlanjut di lapangan parkir!





Have a nice day!
And Thanks for visiting my Blog

No comments:

Post a Comment