August 11, 2013

hurraaaay!


finally!
finally!
the times has come in to Indonesia.
today is the awesome day ever for The BWF World Championships which held in Guangzhou, China. Indonesia got 2 titles for Mixed Double and Male Double. Waaaah! What a great gift for the upcoming Indonesia's Independence day! The 1st picture is Mixed Double team consists of Tontowi Ahmad and Liliyana Natsir (3), they played against Xu Chen and Ma Jin (1) from China. And as the result, Indonesia win the games with scores 21-13, 16-21, and 22-20. The 2nd picture is Male Double team which consists of Hendra Setiawan and Mohammad Ahsan (6), they played against Mathias Boe and Carsten Mogensen (3) from Denmark. The games played 2 sets straight with scores 21-13 and 23-21. To watch their matches, click here and here.

okay . . .,
gua akui, meskipun gua ngga pergi melihatnya langsung di China sana dan hanya bisa menyaksikan permainan itu dalam layar televisi, tapi gua ikut bangga kok sama hasilnya. Subhanallah banget. ngga nyangka aja. udah hopeless tuh karena mixed double Indonesia udah ketinggalan 2 angka dari China. apa mau dianya (?!) udah pasrah deh dapet runner up. tapi ternyata, Allah berkehendak lain. Indonesia menang~ sebuah perjuangan keras yang berbuah manis. Bapak Presiden RI juga menyampaikan rasa senangnya terhadap prestasi yang telah ditorehkan oleh 2 ganda Indonesia yang diunggulkan itu, berikut kutipannya :


“ Saya sangat bangga, saya dan para menteri menyaksikan langsung pertandingan ini. Saya juga sangat terharu, apalagi saat bendera Indonesia berkibar dan lagu Indonesia Raya dikumandangkan. Terima kasih atas perjuangan Tontowi/Liliyana, Pak Gita, dan semuanya, kata Presiden SBY seperti disampaikan Liliyana kepada badmintonindonesia.org.




Have a nice weekend!
And Thanks for visiting my Blog~
copyright : here, here, and here

No comments:

Post a Comment