December 31, 2010

The End of 2010

waah, sebenernya akhir tahun 2010 teh ngga kerasa banget !
ujug-ujug udah akhir tahun, aja?! (‾ε‾)''
Pengennya tuh tahun ini diulang lagi...nehe kunaon?!
Soalnya yang saya rasain di tahun ini tuh, tahun yang 'unforgettable' banget.

Tahun dimana saya bener-bener suka sampe sebegitunya sama seseorang
[ngga extreme-extreme amat sih]

Tahun dimana saya bener-bener pengen mencoba hal yang baru melalui pertukaran pelajar keluar negeri
[yang akhirnya ngga LULUS]

Tahun dimana saya sebel sama sahabat saya sendiri
[no comment]

Tahun dimana saya bisa menghilangkan segala penat, baik disekolah maupun dirumah dengan hanya dateng ke tempat les. Ketemu Mr. ,Novi, Anjani, Ocha, Ka'Mona, Soraya, Damar, Dimas, Adit, Fajri, Sonya, Ka'Tata, Harsya, Marini, Dyah, sama Satrio. waaa...kangen banget pengen ketawa-ketawa bareng lagi
[ngga tau kenapa ini bisa terjadi, sekaligus membuat saya bingung]

Tahun dimana ngebet banget yang namanya mesti liburan ke luar negeri
[padahal uangnya aja belum kekumpul - meskipun udah nabung]

Tahun dimana saya jadi orang yang optimistik namun berakhir pesimistik
[terlalu ngebet kali ya?! jadinya begini deh]

Tahun dimana saya punya banyak temen dan ketemu temen yang udah lama ngga ketemu
[rasanya kaya makan makanan yang manis satu nampan full]

Tahun dimana saya sama kakak saya hidup cukup rukun dan damai setiap harinya
[kalau dihitung-hitung emang bener sih. soalnya tahun 2009 saya kebanyakan berantem sama kakak]

Tahun dimana saya membulatkan tekat untuk bisa menjadi apa yang orang lain pun bisa kerjakan
[lebih ke pelajaran sih. soalnya kebanyakan temen-temen gue pada bisa fisika dan kimia, sedangkan gue lemot banget]

Tahun dimana penuh dengan rasa kecewa
[penuh dengan kecewa. kekecewaan yang utama : kenapa saya masuk kelas IPA1, sedangkan saya udah belajar dengan rajin dan orang lain yang sering ngga masuk alias cabut-cabutan malah masuk kelas unggulan?! ngga adil banget]

Tahun dimana saya bisa pergi ke Hanamasa bareng sama Pege a.k.a Prisma Gita
[ngga penting juga mempublikasikan masalah ini]

Tahun dimana diantara orang tua saya sering terjadi konflik yang membuat saya sedikit stress
[yang akhirnya saya melampiaskannya dengan cara gambar, berdiam diri dikamar atau cukup bersms ria dengan Kristal atau temen yang lainnya]

Tahun dimana saya mengubah cita-cita ku yang tadinya mantap ingin menjadi seorang Dokter malah ingin menjadi seorang Arsitek
[sampai kelas 9 saya masih berfikir enakan kerja jadi Dokter ketimbang Arsitek. tapi, saya lebih suka gambar. ngga ngerti?? lewat aja]

Tahun dimana saya ngerasa seneng banget bisa LULUS LIA
[soalnya kalau ngga LULUS LIA, saya NGGA mau nerusin lagi. jadi ngambang aja gitu]

Tahun dimana saya akhirnya jatuh lagi ketempat yang sama seperti dulu
[suka sama orang yang sama padahal udah lupa sama dia]

Tahun dimana saya mendirikan Blog ini !
[HAHAHA, senangnya bukan main]

Tahun dimana saya benar-benar merasakan hasil yang memuaskan dari apa yang telah saya kerjakan
[ternyata ulangan ngga nyontek itu lebih enak loh?! dan saya baru mendapatkan Hidayah-Nya tahun ini]

Tahun dimana saya seneng banget bisa punya temen dari luar negeri
[Natsumi dari Jepang, Izzah dari Malaysia dan sisanya dari Indonesia]

Tahun dimana saya pertama kali bertemu dengan Rizki Lestari
[iki...tinggal di Bogor kan? ngga jadi pindah? yayaya???]

Tahun dimana saya benar-benar menjadi orang yang diandalkan pada saat kerja kelompok
[kalau ada tugas kelompok pasti ujung-ujungnya saya yang harus mengerjakan sendiri sampe marah-marah ke orang rumah - pelampiasan]

Tahun dimana saya punya ID ke-2 di pupe.ameba.jp
[ID yang pertama Error]

Tahun dimana saya ngebet banget pengen nge-renovasi kamar saya
[GILA!? bentuk kamar gu udah ngga karuan! 11-12 sama Kapal Pecah mereun]

Tahun dimana saya kehilangan berat badan saya sebanyak ± 7 kg
[masih kurang turun tau. buktinya aja temen-temen gu ngga pada nyadar kalau berat badan gu udah abis segitu banyaknya?! ck]

Diatas itu merupakan alasan mengapa saya berkata bahwa tahun 2010 is the most Unforgettable year I ever had. kikikikik ~('▽'~) (~'▽')~

List of Wishes for New Year 2011 :
  • for My Family, I hope we can spend our day with laugh, love, more affection, lives healthy and spend much times for sharing each other. amin...
  • for My Best Friend, I hope we can spend much times for hang out or just meet in our leisure time, more affection and adventure. amin...
  • for My XXX, I hope we can known each other in 2011. amin... (^◒^)♥
  • for My self, I hope you'd can be a better person, no careless, my dreams come true (Amin Ya Rabbalallamin), smarter than before, had a lot of friend, and love your self. amin...
  • for our plan ::Kristal, Febby,and Icha:: : Can we go to Jakarta to eat Ragusa? (ˇ▼ˇ)
  • for our plan ::Novi and Indri:: : Can we spend our holiday in foreign country? - keep savings
I wish a lot of better things come to us in 2011 (amin...)
and, HAPPY NEW YEAR 2011...!



Sincerely, 
歌です。

December 27, 2010

IP Man

Today morning, when I woke up from my sleep (at 7.30am. actually this is my 2nd round for sleep time. because I already woke up at 3.30am for Sahur. ehehe) my Brother already watching TV with the channel : RCTI, then I join in. My Brother watching Nobita and the Fantastic Three Musketeers (even this movie has been played repeatedly, My brother and I never feel bored) this movie is nice I thought. kikikik

Not long afterwards, my Brother changed the channel became Celestial Movies..
then, maybe the fortune come to my brother and he said "Let's watch this movie. It's nice movie."
I just said "Hmmm...~"
And the movie which my brother and I watched is IP Man !


Synopsis :
Ip Man is set in the 1930’s in Foshan, a hub of southern Chinese martial arts, where various schools actively recruit disciples and compete against each other. Although the Wing Chun master Ip Man is the most skilled martial artist in Foshan, he is unassuming and keeps a low profile. As an independently wealthy man, he feels no need to accept any disciples and instead spends his days training, meeting with friends, and spending time with his family. However, his wife is often resentful of the time he spends training and discussing martial arts with friends and colleagues. Ip's reputation is further enhanced when he defeats an aggressive, rude, highly skilled Northern master, Jin Shanzhao, thus upholding the regional pride of fellow Southern stylists and others in Foshan.

The Japanese invasion in 1937 adversely affects the life of everyone in Foshan. Ip's house is claimed by the Japanese and used as their Foshan headquarters. Ip and his family lose their wealth and are forced to move into a decrepit house. Desperate to support his family, Ip accepts work as a coolie at a coal mine. The Japanese general Miura, who is a master of karate, establishes an arena where Chinese martial artists compete with his military trainees. The Chinese earn a bag of rice for every Japanese opponent they defeat. When one of his friends goes missing, Ip investigates and discovers the matches.

Cast :
  • Donnie Yen as Ip man
  • Simon Yam as Chow Ching-chuen
  • Fan Siu-wong as Jin Shanzhao
  • Lynn Hung as Cheung Wing-sing
  • Lam Ka-tung as Li
  • Hiroyuki Ikeuchi as Miura
  • Shibuya Tenma as Sato
  • Chen Zhihui as Master Liu
  • Li Chak as Ip Chun
  • Xing Yu as 'Crazy' Lam
  • Wong You-nam as Sha Dan Yuan
  • Calvin Cheng as Chow Kwong-yiu
  • To Yu-hang as Hu Wei

Try to watch it at home
Sincerely, 
Uta

December 25, 2010

Ponyo on the Cliff by the Sea

Yesterday night (10pm) my brother keep changing the TV channel quickly, until he stopped his hand at Celestial Movies. I didn't turn around my head until he called me "Tha, looked! it's funny..." and I just said "Hmmm....". May be he knows if I ignore him, so he yelled "Utha! ish~ look at this one." and I turn around my head and said "What?"

Did you know?

I saw Japanese cartoon with an easy listening soundtrack.
I really like it and appreciate it
so, I watched the movie and keep Online with my mother's laptop simultaneously.
And the movie is....

Ponyo on the Cliff by The Sea (崖の上のポニョ, Gake no Ue no Ponyo)
it's really funny, meaningful, and understandable.

Synopsis :

A fish-girl who lives in an aquarium in her father's underwater castle with numerous smaller sisters. When her father takes her and her siblings on an outing in his four-flippered submarine, Ponyo is driven by a desire to see even more of the world and floats away on the back of a jellyfish. She ends up stranded on the shore of a small fishing town and is rescued by a boy named Sōsuke, who cuts his finger in the process. She licks his wound when he picks her up, and the wound heals almost instantly. After taking a great liking to her, Sōsuke names her Ponyo and promises to protect her forever.


The Cast (Dubber) :
  • Yuria Nara as Ponyo
  • Hiroki Doi as Sōsuke
  • Tomoko Yamaguchi as Lisa
  • Kazushige Nagashima as Kōichi
  • George Tokoro as Fujimoto
  • Yūki Amami as Granmamare
  • Akiko Yano as Ponyo's younger sister
  • Kazuko Yoshiyuki as Toki
  • Tomoko Naraoka as Yoshie
  • Tokie Hidari as Noriko


and the soundtrack that I like is...

Gake no Ue no Ponyo

Lyrics (Romaji):

Ponyo Ponyo Ponyo sakana no ko
Aoi umi kara yatte kita
Ponyo Ponyo Ponyo fukurannda
Manmaru onaka no onna no ko
Peta-peta pyon-pyon
Asitte iina kakechao
Migi-migi-bun-bun
Otetewa iina tunaijao

Anoko to haneru to kokoro mo odoruyo
Paku-paku chu-gyu, paku-paku chu-gyu
Anoko ga daisuki

Makkakka no Ponyo Ponyo Ponyo sakana no ko
Aoi umi kara yatte kita
Ponyo Ponyo Ponyo fukurannda
Manmaru onaka no onna no ko


Lyrics(English):

Ponyo Ponyo Ponyo, it’s a fish kid
It came from the blue ocean
Ponyo Ponyo Ponyo,
She is a round bellied girl
Peta-peta pyon-pyon
How nice to have feet! I’ll try to run!
Migi-migi-bun-bun
How nice to have hands! I’ll try to hold hands with!

When I jump with her, my heart dances along
Paku-paku chu-gyu, paku-paku chu-gyu
I love her so much!

Ponyo Ponyo Ponyo, it’s a fish kid in red
It came from the blue ocean
Ponyo Ponyo Ponyo,
She is a round bellied girl


Lyrics (Hiragana):

ポニョ、ポニョ、ポニョ、さかなのこ
あおい うみから やってきた
ポニョ、ポニョ、ポニョ、ふくらんだ
まんまる おなかの おんなのこ

ペタペタ、ピョンピョン、
あしって いいな かけちゃお
みぎみぎ、ぶんぶん、
おてては いいな、つないじゃお

あのこと はねると こころも おどるよ
ぱくぱく、ちゅぎゅ、ぱくぱく、ちゅぎゅ、
あのこが だいすき

まっかっかの ポニョ、ポニョ、ポニョ、さかなのこ
あおい うみから やってきた
ポニョ、ポニョ、ポニョ、ふくらんだ
まんまる おなかの おんなのこ


nb : and Today, at 10.45am this movie play again 

December 19, 2010

Sunday ckck~

There's something that make me laughed today, that's 2 Days and 1 Night which aired on KBS World.

Jiwon made a joke to Hodong.
He stole 3 food ticket which actually one ticket for one person.
it's make laughed !
it's ridiculous ()



Sincerely,
す。

December 10, 2010

Friday ckck

ahhaha
Today is Friday (of course)
I'm sorry friends that I couldn't wrote my daily activities for this week like usual.
Because I must faced a school exam. ehehe
And I won't disappointed myself, to get a bad score.
Here the exam card :

 
Wish me luck !
(Amin)

# Now Playing : Hoot - SNSD

December 05, 2010

Board mapping

This is the map which I told you in my previous report (in Dec 1st, 2010 - Wednesday)

it's so artsy! ahaha

oh ya!
beside they made this map, they made a story line too.
So, when they draw the component of this map, in the same time they told us the story about the picture.
It's so awesome. . .
Who made this maps are :
  • Raden Arya Wardhana (Ojos)
  • Rizzal Ferbiliyan (Bapet)
  • Angga Wahyu (Angga)
  • Aris Fadilla (Aris)
  • Fahmi Abdul Aziz (Papam)

Docomo SH-04C

ahaha 
This morning I browsing a new thing and unimportant thing actually.
And when I type word : Docomo Indonesia, then many links show up there.
I saw a NEW mobile phone from NTT Docomo and it looks like a Biscuits (I thought they were collaborate with Sharp and also Q-Pot) And I'm so shock when I saw this mobile phone.
So gorgeous, delicious and amazing mobile phone.
I want it and if this mobile phone sold in Indonesia, I will buy it immediately.
They offers 2 different flavors that is Chocolate and Vanilla.

Then, the mobile phone is look like
The inside part
The Menu Icons

The Theme of Sharp Q-Pot Biscuit Phone a.k.a Docomo SH-04C
Looks delicious and elegant luxury phone

This phone will be traded in this December 2010 (Japan only) and this phone only offers limited 15.000 units. Limited quantity, first come first served. But the price of this phone hasn't announced.